LV
NO
SV
DK

Du er her: FMC Agricultural Solutions / Teknisk service / Nyheder / Pressemeddelelse: Reactor® 360 CS er godkendt til ukrudtsbekæmpelse i vinterraps og kartofler

Aktivstof

Reactor® 360 CS indeholder aktivstoffet clomazon i en mikrokapselformulering. Reactor® 360 CS bliver solgt i en 5 liters dunk.

Dosering og anvendelse
Der må maksimalt anvendes 0,25 l/ha Reactor® 360 CS i vinterraps og kartofler. På let jord bør doseringen reduceres til 0,2 l/ha. Der skal være 2 clomazon-frie år i vinterrapssædskifter og i kartoffelsædskifter. Reactor® 360 CS kan anvendes op til 3 dage efter såning af vinterraps, og op til 5 dage efter lægning af kartofler.

Effekt
Hyrdetaske, fuglegræs burresnerre og rød tvetand er blandt de arter 0,25 l/ha Reactor® 360 CS bekæmper i både vinterraps og kartofler. I vinterraps opnås der endvidere god effekt på bl.a. enårig rapgræs.

Afhængig af ukrudtsflora i marken kan Reactor® 360 CS blandes med de off-label godkendte produkter Stomp eller Activus 40 WG.

Med lanceringen af Reactor® 360 CS stadfæster Cheminova A/S endnu engang sin position som dansk udbyder af et bredt sortiment af planteværnsmidler. Cheminovas vækststrategi er at skabe egne formuleringer af eksisterende aktivstoffer, når patentet er udløbet på disse. Denne forøgede konkurrence på markedet er med til at optimere økonomien i dansk landbrug.

For yderlige oplysninger kontakt Michael Rose på mobil 4164 0595.

Aventrol® er et registreret varemærke for Aventrol Sarl.

Stomp® er et registreret varemærke for BASF.

Activus® 40 WG er et registreret varemærke for Feinchemie Schwebda GmbH.

Plantebeskyttelsesmidler skal anvendes på forsvarlig måde. Læs altid etiketten og oplysninger om produktet før anvendelse.
Vær opmærksom på de advarselssætninger og advarselssymboler, der fremgår af etiketten.

FMC Privacy-Statement

FMC make use of photos, graphic design and illustrations according to copyright law of the EU.
Photo sources: FMC private photos, Agrofoto.dk, Plantevaernonline.dlbr.dk and Shutterstock.com

©2020 FMC Corporation. All Rights Reserved. FMC, the FMC logo and all trademarks, service marks, logos, business names and trade names are the property of FMC Corporation and/or its affiliates or licensors in the U.S. and/or other countries.

Dansk Planteværn